PRZETARGI

Tomaszów Lubelski 2012.03.02

IR.271.13.2012

O g ł o s z e n i e

1. Nazwa i adres zamawiającego.
Miasto Tomaszów Lubelski reprezentowane przez Burmistrza Miasta,
Adres: ul. Lwowska 57; 22-600 Tomaszów Lubelski
tel. (84) 664-37-40; fax. (84) 664-22-43
(e-mail): umtomaszow@tomaszow-lubelski.pl
Adres strony internetowej Zamawiającego:
www.tomaszow-lubelski.pl
Regon 000524157; NIP 921-00-09-555
konto: BGŻ o/Tomaszów Lubelski, Nr 06 2030 0045 1110 0000 0063 8160

2. Określenie trybu zamówienia.
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej 14 000 Euro.

3. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie SIWZ:
www.tomaszow-lubelski.pl

4. Określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.

4.1. Nazwa zadania: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania: "Termomodernizacja budynku Gimnazjum Nr 1 w Tomaszowie Lubelskim".
Osoba(y) pełniące funkcje inspektora(ów) nadzoru inwestorskiego nad w/w zadaniem musi posiadać uprawienia:
- budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej,
- budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych,
- budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Wykonawcy wspólne ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższe warunki.

4.2. Zakres rzeczowy prac budowlanych nad którymi sprawowany ma być nadzór inwestorski określony zastał w skrócie poniżej i obejmuje:

1. Branża sanitarna

a) wykonanie instalacji solarnej:
- roboty instalacyjne,
- roboty elektryczne,
- roboty budowlane,

b) wykonanie instalacji c.o.:
- roboty demontażowe,
- roboty montażowe,
- roboty budowlane,

2. Branża budowlana

a) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej:
- roboty demontażowe,
- roboty montażowe,

b) docieplenie ścian zewnętrznych:
- roboty demontażowe,
- roboty dociepleniowe

c) roboty remontowe,

d) wykonanie elewacji na kominach

e) docieplenie stropodachu niewentylowanego
- roboty demontażowe
- roboty ociepleniowe

3. Szczegółowy zakres rzeczowy nadzorowanego zadania inwestycyjnego określają:
- projekt budowlano - wykonawczy,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
- przedmiary robót,

Powyższe dokumenty są do wglądu w siedzibie Zamawiającego tj. w Urzędu Miasta Tomaszów Lubelski, ul. Lwowska 57, pok. Nr 28 w dniach poniedziałek-piątek w godz. 8-15.

4.3. Zadania nadzoru inwestorskiego w czasie realizacji umowy.

1) Podstawowe obowiązki i uprawnienia inspektora określają art. 25 i 26 ustawy z 7 lipca 1994r Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 roku Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.

2) Inspektor reprezentuje interesy zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przepisami (w tym Prawa budowlanego), zasadami wiedzy technicznej oraz postanowieniami warunków umowy.

3) Inspektor wypełnia obowiązki i odpowiada za wszelkie decyzje, które podejmuje w ramach kompetencji określonych szczegółowo w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót.

4.4. Do obowiązków inspektora nadzoru należy miedzy innymi:

1) zapoznanie się z dokumentacją techniczną (projektem budowlanym, projektem wykonawczym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych w poszczególnych branżach, przedmiarami robót), dokumentacją prawną, terenem budowy, jego uzbrojeniem i zagospodarowaniem,

2) poinformowanie Zamawiającego o wadach w dokumentacji projektowej i wykonawczej natychmiast po ich stwierdzeniu dla dokonania uzgodnień ewentualnych zmian projektowych w trakcie realizacji przedmiotu umowy,

3) udział w protokolarnym przekazaniu placu budowy,

4) kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę zasad BHP,

5) zajmowanie stanowiska co do sposobu zabezpieczenia wszelkich wykopalisk odkrytych przez wykonawcę na placu budowy,

6) akceptacja urządzeń zabezpieczających rejon robót, a także treści i miejsca ustawienia tablic informacyjnych budowy i ustalania długości odcinków roboczych wyłączonych z ruchu,

7) prowadzenie systematycznej kontroli zgodności cech jakościowych elementów robót i materiałów z wymaganiami specyfikacji technicznych oraz dokumentacji projektowych - w oparciu o wyniki badań tych cech, dostarczonych przez wykonawcę,

8) kontrola zgodności receptur i technologii z wymaganiami specyfikacji technicznych,

9) akceptacja wszystkich materiałów stosowanych do przebudowy, pod kątem ich rodzaju, jakości, cech i źródeł pochodzenia,

10) kontrola i ocena przedkładanych świadectw jakościowych oraz atestów na materiały i elementy sprowadzane z zewnątrz,

11) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i zamontowanych urządzeń oraz wbudowanych materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów i urządzeń o parametrach niezgodnych z dokumentacją i zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,

12) egzekwowanie od wykonawcy dodatkowych badań i pomiarów, względnie przeprowadzenia badań niezależnych - w przypadku wątpliwości co do wiarygodności badań wykonawcy,

13) kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót,

14) dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu - w terminie do 3 dni od daty zgłoszenia o odbiorze,

15) uczestniczenie w czynnościach odbioru częściowego (etapowego) i odbioru ostatecznego,

16) sprawdzenie kompletności przedstawionych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbiorów,

17) sprawdzenie zakresu rzeczowego robót przez udział w obmiarach,

18) potwierdzanie w dzienniku budowy gotowości odbioru robót,

19) powiadomienie Zamawiającego o gotowości do odbioru robót,

20) potwierdzenie wykonania prac mających na celu usunięcie wad i nieprawidłowości stwierdzonych przy realizacji robót, oraz usunięcia ich w ramach przeglądów okresowych w okresie rękojmi/gwarancji,

21) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,

22) rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy i przedstawicielem inwestora wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu budowlanego,

23) ilość pobytów na budowie minimum 3 razy w tygodniu. Częstsze pobyty na budowie w zależności od potrzeb, życzenia inwestora lub kierownika budowy. Wszystkie pobyty na budowie muszą być udokumentowane wpisami do dziennika budowy, inspektor nadzoru zobowiązany jest do bezpośredniego uczestniczenia i nadzorowania w istotnych dla właściwej realizacji elementów robót. Inspektor nadzoru zobowiązany jest do zgłoszenia się na budowie w celu odbioru lub kontroli robót nie później niż w ciągu 24 godzin od telefonicznego powiadomienia przez wykonawcę robót lub zamawiającego,

24) nadzór nad zabezpieczeniem przez wykonawcę terenu budowy w przypadku wypowiedzenia umowy,

25) rozliczenie zakresu umowy w przypadku jej wypowiedzenia,

26) do obowiązków inspektora nadzoru należy sprawdzenie pod względem ilościowym nakładów rzeczowych i zastosowanych cen wszystkich kosztorysów dodatkowych, zamiennych, uzupełniających sporządzonych w trakcie realizacji zamówienia przez wykonawcę robót,

27) dokumentowanie wszelkich zmian, które zostały wprowadzone w trakcie realizacji zadania w dokumentacji projektowej i przekazanie zamawiającemu w dniu odbioru ostatecznego,

28) w przypadku dokonywania ustaleń ustnych związanych z realizacją robót inspektor nadzoru zobowiązany jest w terminie 2 dni do sporządzenia protokołu w formie pisemnej i uzyskania podpisów uczestników ustaleń,

29) składanie bieżących informacji inwestorowi o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót,

30) proponowanie rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej nie wymagających dodatkowych kosztów i zmiany terminowości wykonania zadania a podnoszących trwałość i funkcjonalność inwestycji,

31) dopilnowanie przestrzegania przez wykonawcę realizacji robót zgodnej z zatwierdzonym przez zamawiającego harmonogramem rzeczowo-finansowym,

4.5. Wszelkie odstępstwa od zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wymagają obowiązkowo zgody zamawiającego przed ich wykonaniem.

4.6. Wykonanie robót przekraczających zakres rzeczowy ustalony w dokumentacji projektowej wymaga obowiązkowo akceptacji zamawiającego przed ich wykonaniem.

4.7. Zadania nadzoru inwestorskiego w czasie trwania okresu rękojmi/gwarancji.

1) Inspektor nadzoru zobowiązany jest do wykonywania w okresie rękojmi/gwarancji corocznych przeglądów z udziałem inwestora i wykonawcy wykonanych robót i przekazania zamawiającemu protokołu oceniającego stan obiektu (występujących ewentualnych wadach lub usterkach) z punktu widzenia warunków gwarancji na 1 miesiąc przed upływem każdego kolejnego roku liczonego od daty odbioru ostatecznego.

2) Nadzorowanie realizacji robót związanych z usuwaniem wad zaistniałych w okresie rękojmi/gwarancji i poświadczenia ich wykonania.

3) Potwierdzenie ostatecznego rozliczenia robót po okresie rękojmi/gwarancji.
Wspólny Słownik Zamówień(CPV):
Główny przedmiot: 71520000-9 usługi nadzoru budowlanego

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych na wykonanie zamówienia.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w postaci elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt.6 Pzp.

5. Termin wykonania zamówienia.
Termin wykonania zamówienia - wykonania usług nadzoru budowlanego związany jest z terminem wykonania robót budowlanych - 28.09.2012 r.

6. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobów dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz wykażą brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

6.1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt.6.1.1. SIWZ

6.2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony przez Wykonawców, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali co najmniej jedną usługę (dla każdej branży) polegającą na nadzorze inwestorskim:

- specjalności konstrukcyjno-budowlanej (min. 1 usługa),

- specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych (min. 1 usługa),

- specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (min. 1 usługa),

nad robotami budowlanymi tj.: budowie (rozbudowie) budynku użyteczności publicznej lub obiektach innego rodzaju.

6.3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

1. Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony przez wykonawców którzy:

a) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,

b) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych,

c) posiadają uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergrtycznych.

6.4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt.6.1.1. SIWZ

6.5. Dopuszcza się możliwość złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej wykonawców w rozumieniu art. 23 ustawy Pzp. W przypadku złożenia oferty wspólnej, każdy z Wykonawców musi oddzielnie udokumentować brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy. Wymagania określone w art. 22 ust. 1 pkt. 2,3, ustawy wykonawcy mogą spełnić wspólnie.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

6.6. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował w/w zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

7. Informacja na temat wadium.
Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

8. Kryteria oceny oferty i ich znaczenie.

8.1.
Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
- oferta spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją,
- została złożona w określonym przez zamawiającego terminie,
- Wykonawca przedstawił ofertę zgodną z treścią wymaganą przez zamawiającego.

8.2.
Przy ocenie ofert i wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował kryteriami, których znaczenie (wagę) określa się procentowo tj.
Cena oferty brutto - 100 %
Ilość punktów dla danej oferty będzie wyliczana następująco:


Najniższa oferowana cena spośród zakwalifikowanych ofert     
C = ------------------------------------------------------------- x 100 pkt.
cena oferty badanej

Maksymalna ilość punktów - 100
Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę punktów - 100.
Pozostałe oferty zostaną przeliczone według powyższego wzoru. Wszystkie obliczenia matematyczne prowadzone w trakcie oceny kryterium będą wyliczane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

8.3.
Oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe zostaną sklasyfikowane zgodnie z uzyskaną liczbą punktów.

9. Miejsce i termin składania ofert.

9.1.
Oferty należy składać na adres podany w ogłoszeniu o przetargu tj. Urząd Miasta w Tomaszowie Lubelskim, ul. Lwowska 57, pokój Nr 21 nie później jak do dnia 09.03.2012 r. do godz. 1000

9.2.
Oferty złożone po terminie będą zwrócone oferentowi bez rozpatrzenia.

9.3.
Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 09.03.2012 r. godz. 1030 w Urzędzie Miasta w Tomaszowie Lubelskim, pok. nr 22.

9.4.
Otwarcie ofert jest jawne.

9.5.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

9.6.
Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy Wykonawcy, którego oferta jest otwarta adresy i cenę ofertową.

9.7.
Informacje, o których mowa w pkt. 9.5 i 9.6. zamawiający przekaże niezwłocznie Wykonawcom, którzy nie byli obecni na otwarciu ofert.

10. Termin związania ofertą - 30 dni.

11. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej.
Nie zamierza się zawarcia umowy ramowej.

12. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Nie zamierza się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

13. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających.
Nie przewiduje się udzielenie zamówienia uzupełniającego.

14. "Specyfikację istotnych warunków zamówienia" można pobrać

a) ze strony internetowej (www.tomaszow-lubelski.pl/infpub/przetargi.htm) lub

b) w Urzędzie Miasta w Tomaszowie Lubelskim, przy ul. Lwowskiej 57, pok. 29 lub za zaliczeniem pocztowym.

Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju Nr 29 Urzędu Miasta Tomaszów Lubelski lub telefonicznie: 84 664 37 40, w.42, w godz. 800 - 1500.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone
na stronie internetowej zamawiającego oraz tablicy ogłoszeń
w dniu 02.03.2012 r.

SIWZ SIWZ
Załącznik nr 1 Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
Załącznik nr 2 Załącznik nr 2 - Oświadczenie o spełnieniu warunków
Załącznik nr 3 Załącznik nr 3 - Wykaz usług
Załącznik nr 4 Załącznik nr 4 - Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia
Załącznik nr 5 Załącznik nr 5 - Oświadczenie o posiadaniu uprawnień
Załącznik nr 6 Załącznik nr 6 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Załącznik nr 7 Załącznik nr 7 - Projekt umowy
Załącznik nr 8 Załącznik nr 8 - Zobowiązanie



<-- POWRÓT