PRZETARGI

Tomaszów Lubelski: Udzielenie kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta Tomasżów Lubelski i spłatę w 2011 roku wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Numer ogłoszenia: 294255 - 2011; data zamieszczenia: 10.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta w Tomaszowie Lubelskim , ul. Lwowska 57, 22-600 Tomaszów Lubelski, woj. lubelskie, tel. 084 6642125, faks 084 664 22 43.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Miasta Tomasżów Lubelski i spłatę w 2011 roku wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu w wysokości 8.047.287,00 zł (osiem milionów czterdzieści siedem tysięcy dwieście osiemdziesiąt siedem złotych) na finansowanie planowanego deficytu budżetu miasta i spłatę w 2011 roku wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. 2. Okres kredytowania - do 30 września 2014r. 3. Kredyt zostanie uruchomiony na żądanie Zamawiającego. Wypłata nastąpi w całości lub częściach w terminie do 2 dni kalendarzowych od przedstawienia pisemnego wniosku na rachunek Urzędu Miasta. 4. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny ( in blanco) wraz z deklaracją wekslową. 5. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi opłatami z tego tytułu, a odsetki naliczane będą tylko od kwoty aktualnego zadłużenia pozostałego do spłaty. 6.Zamawiający nie jest zobowiązany do pełnego wykorzystania limitu kredytu. Niewykorzystanie części kredytu nie skutkuje dodatkowymi obciążeniami finansowymi i prawnymi. 7. Prowizja liczona jako % od kwoty uruchomionego kredytu (transzy kredytu) płatna jest najpóźniej w dniu uruchomienia kredytu (transzy kredytu) przez Zamawiającego; prowizja musi zawierać wszystkie opłaty, które związane są z uruchomieniem kredytu, Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat związanych z realizacją umowy kredytowej. 8. Oprocentowanie do wyliczenia ceny kredytu będzie ustalone w stosunku rocznym wg. zmiennej stopy procentowej opartej na stawce WIBOR 3M + stała marża banku. Marża Wykonawcy będzie stała w całym okresie kredytowania. Stopa oprocentowania kredytu określana na podstawie stawki WIBOR 3 M, ulega zmianie odpowiednio na dwa dni robocze przed końcem miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego trzymiesięcznego okresu odsetkowego. Ustalona tak stopa oprocentowania obowiązuje przez okres 3 miesięcy, począwszy od 1 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym ustalono wysokość stopy. 9. Spłata kapitału następować będzie kwartalnie w następujących ratach: 1) 31.03.2012r. - 774 560,00 zł 2) 30.06.2012r. - 727 273,00 zł 3) 30.09.2012r. - 727 273,00 zł 4) 31.12.2012r. - 727 273,00 zł 5) 31.03.2013r. - 727 273,00 zł 6) 30.06.2013r. - 727 273,00 zł 7) 30.09.2013r. - 727 273,00 zł 8) 01.01.2014r. - 727 273,00 zł 9) 31.03.2014r. - 727 273,00 zł 10) 30.06.2014r. - 727 273,00 zł 11) 30.09.2014r. - 727 270,00 zł Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty rat kredytu i odsetek. 10. Odsetki od kredytu będą naliczane od faktycznie wykorzystanych środków. Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się że rok obrachunkowy liczy 365 dni, a każdy miesiąc rzeczywistą ilość dni. 11.Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne do końca ostatniego dnia kwartału kalendarzowego, począwszy od 31 marca 2012 roku..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca zainteresowany postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego wniesie wadium w wysokości 5.000,00 zł (pięć tysięcy złotych). 1. Wadium można wnieść w formie: a) pieniądza na konto Zamawiającego, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 (b) ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm). 2. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 82 2030 0045 1110 0000 0063 8150 w Banku Gospodarki Żywnościowej SA Oddział w Tomaszowie Lubelskim. 3.Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 01.12.2011r. do godz. 10:00 tj. do dnia składania ofert. 4.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5.Dowód wniesienia wadium w formie innej niż w pieniądzu powinien być dołączony do oferty w postaci oryginału. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom zgodnie z art. 46 ustawy Pzp niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostało wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: - zgodnie z art. 46 ust.4a ustawy Pzp, w przypadku, o którym mowa w art.26 ust.3 tj. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie nie złożył dokumentów lub oświadczeń wymienionych w art.25 ust.1 cyt. ustawy chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, - zgodnie z art. 46 ust.5 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania tj.: z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli Wykonawca udokumentuje odpisem z krajowego rejestru sądowego lub innego dokumentu na podstawie którego prowadzona jest przez Wykonawcę działalność w zakresie przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami prawa bankowego.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wprowadzone zmiany mogą dotyczyć między innymi : sposobu monitorowania realizacji umowy, przypadku konieczności przesunięcia terminów umownych, jeśli konieczność ta, nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania niniejszej umowy tj. np: - z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego itp.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tomaszow-lubelski.pl/infpub/przetargi.htm
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Tomaszowie Lubelskim, ul. Lwowskiej 57, pok. 29..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta w Tomaszowie Lubelskim, ul. Lwowska 57, pokój Nr 23..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1.Nie zamierza się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 2. Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

SIWZ  SIWZ
Załącznik Nr 1 - Formularz ofertowy  Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
Załącznik Nr 2 - Oświadczenie o spełnieniu warunków  Załącznik nr 2 - Oświadczenie o spełnieniu warunków
Załącznik Nr 3 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia  Załącznik nr 3 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Załącznik Nr 4 - Pakiet danych dotyczący Zamawiającego  Załącznik nr 4 - Pakiet danych dotyczący Zamawiającego
Załącznik Nr 5 - Strona internetowa  Załącznik nr 5 - Strona internetowa

<-- POWRÓT