Poradnik interesanta
Urząd Miasta Tomaszów Lubelski
ul. Lwowska 53, 22-600 Tomaszów Lubelski

SO i ZK Zameldowanie na pobyt stały (czasowy) SO i ZK

Komórka organizacyjna: Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
PODSTAWA PRAWNA

ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodów osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenie ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 257, poz. 1743).

TERMIN ZAŁATWIENIA - niezwłocznie w obecności wnioskodawcy
WYMAGANE DOKUMENTY

- wypełniony formularz "Zgłoszenie pobytu stałego" (Pu-E-1) lub "Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące" (Pu-E-3) podpisane przez osobę meldującą się oraz właściciela (najemcę lokalu),

Pu-E-1 ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO Pu-E-1 ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO
Pu-E-3 ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 3 MIESIĄCE Pu-E-3 ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 3 MIESIĄCE

- dowód osobisty a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. Osoba niepełnoletnia nie posiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia,

- książeczka wojskowa (dotyczy osób podlegających ewidencji wojskowej),

- tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, przydział lub zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej, orzeczenie Sądu, decyzja administracyjna lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu),

- zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (dotyczy osób spoza Tomaszowa Lubelskiego w przypadku zameldowania na pobyt stały)

FORMA ZAŁATWIENIA

- wydanie potwierdzenia zameldowania na pobyt stały lub czasowy,

- dokonanie wpisu w książeczce wojskowej lub w potwierdzeniu zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych,

- w przypadku gdy zgłoszone dane budzą wątpliwości, o dokonaniu zameldowania lub odmowie zameldowania orzeka się w formie decyzji (przez wydanie decyzji).

UWAGI

- w zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba,

- za osobę nie posiadająca pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę w miejscu wspólnego pobytu.