w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale w sprawie uchwalenia budżetu miasta na 2008 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. "e" ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zmianami) art. 83 ust. 1, art. 165 ust. 2 i 3 oraz art. 176 ust. 1 i 2, ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 z późn. zmianami) - Rada Miasta uchwala, co następuje:
W uchwale Nr XV/151/2007 Rady Miasta Tomaszów Lubelski z dnia 21 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta na 2008 rok wprowadza się następujące zmiany:
1. Ustalone w § 1 dochody budżetu miasta zwiększa się o kwotę 81.223 zł (słownie: osiemdziesiąt jeden tysięcy dwieście dwadzieścia trzy złote) do kwoty 39.963.113 zł (słownie: trzydzieści dziewięć milionów dziewięćset sześćdziesiąt trzy tysiące sto trzynaście złotych), z tego dochody bieżące 39.685.113 zł (słownie: trzydzieści dziewięć milionów sześćset osiemdziesiąt pięć tysięcy sto trzynaście złotych) i dochody majątkowe 278.000 zł (słownie: dwieście siedemdziesiąt osiem tysięcy złotych)
w tym:
- dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami na kwotę 5.027.223 zł (słownie: pięć milionów dwadzieścia siedem tysięcy dwieście dwadzieścia trzy złote)
- dochody związane z realizacją zadań wspólnych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego na kwotę 127.336 zł (słownie: sto dwadzieścia siedem tysięcy trzysta trzydzieści sześć złotych)
- dochody związane z realizacją zadań na podstawie porozumień z organami administracji rządowej na kwotę 22.800 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące osiemset złotych)
- dochody związane z realizacją programów i projektów ze środków pochodzących z budżetu państwa na kwotę 3.293 zł (słownie: trzy tysiące dwieście dziewięćdziesiąt trzy złote)
- dochody związane z realizacją programów i projektów z budżetu Unii Europejskiej na kwotę 74.172 zł (słownie: siedemdziesiąt cztery tysiące sto siedemdziesiąt dwa złote)
- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na kwotę 211.000 zł (słownie: dwieście jedenaście tysięcy złotych).
a załącznik Nr 1 zmienia się zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej Uchwały.
2. Ustalone w § 2 wydatki budżetu miasta zwiększa się o kwotę 222.785 zł (słownie: dwieście dwadzieścia dwa tysiące siedemset osiemdziesiąt pięć złotych) i zmniejsza się o kwotę 52.942 zł (słownie: pięćdziesiąt dwa tysiące dziewięćset czterdzieści dwa złotych) do kwoty 39.528.301 zł (słownie: trzydzieści dziewięć milionów pięćset dwadzieścia osiem tysięcy trzysta jeden złotych), z tego wydatki bieżące 36.949.405 zł (słownie: trzydzieści sześć milionów dziewięćset czterdzieści dziewięć tysięcy czterysta pięć złotych) i wydatki majątkowe 2.578.896 zł (słownie: dwa miliony pięćset siedemdziesiąt osiem tysięcy osiemset dziewięćdziesiąt sześć złotych),
w tym:
- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami na kwotę 5.027.223 zł (słownie: pięć milionów dwadzieścia siedem tysięcy dwieście dwadzieścia trzy złote)
- wydatki na zadania innych jednostek samorządu terytorialnego przejęte do realizacji na podstawie umów i porozumień w kwocie 121.000 zł (słownie: sto dwadzieścia jeden tysięcy złotych),
- wydatki na zadania własne przekazane do realizacji innym jednostkom samorządu terytorialnego na podstawie umów i porozumień i jednocześnie określone w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych),
- wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, budżetu państwa i budżetu miasta w kwocie 366.819 zł (słownie: trzysta sześćdziesiąt sześć tysięcy osiemset dziewiętnaście złotych),
- wydatki na zadania realizowane na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w kwocie 22.800 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące osiemset złotych),
- wydatki na pomoc finansową dla innych jednostek samorządu terytorialnego na podstawie umów i porozumień w kwocie 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
- wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 199.395 zł (słownie: sto dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy trzysta dziewięćdziesiąt pięć złotych)
- wydatki na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 6.605 zł (słownie: sześć tysięcy sześćset pięć złotych).
a załącznik Nr 2 zmienia się zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej Uchwały.
3. § 3 ust.1 otrzymuje brzmienie:
"Nadwyżkę budżetową miasta w kwocie 434.812 zł (słownie: czterysta trzydzieści cztery tysiące osiemset dwanaście złotych) przeznacza się na spłatę rat pożyczek oraz kredytów długoterminowych".
4. Ustalone § 3 ust.3 rozchody budżetu miasta zmniejsza się o kwotę 88.620 zł (słownie: osiemdziesiąt osiem tysięcy sześćset dwadzieścia złotych) do łącznej kwoty 2.678.380 zł (słownie: dwa miliony sześćset siedemdziesiąt osiem tysięcy trzysta osiemdziesiąt złotych) tytułem spłat w roku budżetowym rat pożyczek oraz kredytów długoterminowych.
Rozchody budżetu sklasyfikowane według paragrafów określających ich rodzaj zestawione są w załączniku Nr 3, który zmienia się zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej Uchwały.
5.1 Ustalone w § 5 ust. 1 limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2008 roku zwiększa się o kwotę 9.000 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych) i zmniejsza się o kwotę 9.000 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych) do kwoty 2.563.896 zł (słownie: dwa miliony pięćset sześćdziesiąt trzy tysiące osiemset dziewięćdziesiąt sześć złotych).
Wykaz zadań inwestycyjnych realizowanych w roku budżetowym oraz wysokość wydatków na poszczególne zadania określone w załączniku Nr 4 zmienia się zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej Uchwały.
5.2 § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie: "Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008-2010 zgodnie z załącznikiem Nr 4a stanowiącym jednocześnie załącznik Nr 5 do niniejszej Uchwały.
6. Ustalony w § 6 ust.1 plan przychodów zakładów budżetowych zwiększa się o kwotę 41.443 zł (słownie czterdzieści jeden tysięcy czterysta czterdzieści trzy złote) do kwoty 6.144.206 zł (słownie: sześć milionów sto czterdzieści cztery tysiące dwieście sześć złotych) oraz plan wydatków zakładów budżetowych zwiększa się o kwotę 59.443 zł (słownie: pięćdziesiąt dziewięć tysięcy czterysta czterdzieści trzy złote) i zmniejsza się o kwotę 18.000 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych) do kwoty 6.136.846 zł (słownie: sześć milionów sto trzydzieści sześć tysięcy osiemset czterdzieści sześć złotych).
Załącznik Nr 5 zmienia się zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej Uchwały.
7. Ustalony w § 6 ust. 2 plan wydatków gospodarstw pomocniczych zwiększa się o kwotę 16.085 zł (słownie: szesnaście tysięcy osiemdziesiąt pięć złotych) i zmniejsza się kwotę 16.085 zł (słownie: szesnaście tysięcy osiemdziesiąt pięć złotych) do łącznej kwoty 347.064 zł (słownie: trzysta czterdzieści siedem tysięcy sześćdziesiąt cztery złote).
Załącznik Nr 6 zmienia się zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej Uchwały.
8. Ustalony w § 7 ust. 4 plan dotacji z budżetu miasta na 2008 rok na zadania własne gminy realizowane przez podmioty wybrane w oparciu o ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zwiększa się o kwotę 4.500 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych) do kwoty 228.060 zł (słownie: dwieście dwadzieścia osiem tysięcy sześćdziesiąt złotych).
Załącznik Nr 10 zmienia się zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej Uchwały.
9.Ustalony w § 8 plan wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zwiększa się o kwotę 5 zł (słownie: pięć złotych) i zmniejsza się o kwotę 5 zł (słownie: pięć złotych) do kwoty 201.970 zł (słownie: dwieście jeden tysięcy dziewięćset siedemdziesiąt złotych)
Załącznik Nr 9 zmienia się zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej Uchwały.
10. W § 10 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
"zaciągania zobowiązań na kwotę 275.550 zł (słownie: dwieście siedemdziesiąt pięć tysięcy pięćset pięćdziesiąt złotych) z tytułu zawarcia umów z terminem realizacji w 2009 roku dla następujących zadań:
- opracowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta | 92.000 zł |
- opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów przy ul. Żeromskiego i ul. Petera | 30.000 zł |
- opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów przy ul. Lwowskiej | 20.000 zł |
- opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i rewaloryzacji strefy śródmiejskiej w Tomaszowie Lubelskim | 85.400 zł |
- powołanie Komisji Urbanistycznej na okres 1 roku | 11.550 zł |
- opracowanie Studium wykonalności budowy krytej pływalni | 9.760 zł |
- opracowanie Studium wykonalności budowy toru wrotkarskiego | 9.760 zł |
- opracowanie Studium wykonalności budowy hali przy Gimnazjum Nr 2 | 9.760 zł |
- opracowanie Studium wykonalności budowy stawu kąpielowego | 7.320 zł |
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego.
Przewodniczący
Rady Miasta
mgr Marian Łysiak