Plan zajęć o profilu aerobik - „Moje ciało”
Adresaci planu - 4-latki „Zajączki”
Osoba prowadząca: Renata Bartoszyk
WPROWADZENIE
Muzyka to pełen wyrazu i znaczenia ruch. W związku z tym najciekawszą formą wychowania muzycznego w przedszkolu są zajęcia i zabawy muzyczno - ruchowe. Są one w stanie pochłonąć każdy ładunek energii dziecka i optymalnie wykorzystać potrzebę jego wyżycia się, potrzebę aktywności, a jednocześnie dadzą dziecku najwięcej radości i satysfakcji. Głównym założeniem planu będzie obcowanie dzieci z muzyką, ruchem i tańcem. Aerobik - to sport przy muzyce, który kształtuje ogólna sprawność ruchową dziecka, rozbudza wrażliwość muzyczną i estetyczną, rozwija zamiłowanie do muzyki, tańca oraz potrzebę ruch. Udział w zajęciach jest dobrowolny, a zadaniem prowadzącego jest zainteresowanie dzieci i chęć uczestnictwa w gimnastyce rytmicznej.
Zajęcia profilowane „Moje ciało” - aerobik będą prowadzone w pierwszy i trzeci piątek miesiąca od godz. 13 do 14.
PODSTAWA PROGRAMOWA
1 Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; porozumiewania się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
8/1 - uczestniczy w zbiorowym tańcu
5/4 - uczestniczy w zabawach ruchowych
5/1 - dba o swoje zdrowie
13/4 - rozróżnia stronę lewą od prawej
CELE PROGRAMU
CEL GŁÓWNY
Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
– rozwijanie zainteresowań tanecznych dzieci
– kształtowanie postaw prozdrowotnych
– nabywanie umiejętności wykonywania podstawowych kroków w tańcu i układach choreograficznych
– kształtowanie pamięci i percepcji wzrokowo- ruchowej
– integrowanie zespołu ćwiczącego
ZAŁOŻONE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA
DZIECKO:
– docenia znaczenie aerobiku jako formy aktywności pozwalającej na utrzymanie i uzyskanie dobrej sprawności ruchowej
– rozwija poczucie rytmu i wiary we własne siły,/p
– zna i przestrzega zasad współdziałania w grupie
– obserwuje i wykonuje kroki pokazane przez nauczyciela
– jest zainteresowane zabawą przy muzyce
– wie że cieczenia to zdrowie
PROPONOWANY PLAN DZIAŁAŃ:
Organizacją każdego zajęcia będzie:
– rozgrzewka - ćwiczenia rozciągające
– zajęcia właściwe - układ ćwiczeń poznanych kroków
– ćwiczenia wyciszające - uspakajanie organizmu
WRZESIEŃ
– Pomoc rodziców (strój dla każdego dziecka)
– nauka podstawowego kroku - Step Touch (krok odstawczo-dostawny) i V Step (przeniesienie PN w prawo LN w lewo powrót do pozycji wyjściowej)
PAŹDZIERNIK
– połączenie podstawowego kroku z wymachem rąk na przemian
– nauka kroku Mambo (krok wykonany do boku - odstawienie PN do boku - obrót w prawo, ostawienie LN do boku obrót w lewo)
LISTOPAD
– połączenie kroku podstawowego Sep Touch, V-Step i Mambo
– nauka kroku KNEE UP- krok wykonany w przód ( przeniesienie PN w przód, uniesienie L kolana, powrót LN w tył, uniesienie P kolana, z jednoczesnym uniesieniem rąk ku górze
GRUDZIEŃ
– połączenie opanowanych kroków tanecznych nagrodzenie dzieci pochwałą, drobnymi emblematami
– nauka kroku GRAPEVIE (odstawianie PN do boku z jednoczesnym przeniesieniem na nią ciężaru ciała i klaśnięciem, dostawienie LN do P i w drugą tak samo zaczynając od LN)
STYCZEŃ
– połączenie kroków - STEP TOUCH,V STEP, MAMBO, KNNE UP, GRAPEVIE- próba zapamiętania kolejności
– zabawy i ćwiczenia dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci z zastosowaniem wybranego kroku przez dzieci sprawiającego najwięcej trudności dzieciom
LUTY
– nauka kroku Chassee (dwa szybki małe kroki w prawą i lewa stronę
– dodajemy krok - Pajacyka
MARZEC
– połączenie wszystkich poznanych kroków z dodaniem rąk i przyboru (butelki plastikowe)
– utrwalenie poznanego układu tanecznego z przestrzeganiem zasad współdziałania w grupie
KWIECIEŃ
– nauka kroku Duble Step - podwójny krok w bok w prawą i lewą stronę z wyskokiem w górę
– włączenie poznanego kroku w układ taneczny
MAJ
– Utrwalenie poznanego układu tanecznego,
– wychwycenie błędów popełnianych przez dzieci - korygowanie ich przez poprawne stawianie kroków oraz ich kolejności
CZERWIEC
– prezentacja układu tanecznego w środowisku przedszkolnym „Jedynkowe talenty”
EWALUACJA KOŃCOWA
Naturalną formą ewaluacji będzie:
- pozytywna opinia rodziców na temat zdobytych umiejętności dzieci (ankieta)
- poziom zadowolenia dzieci ze wspólnych zabaw ruchowych,/li
- podsumowaniem nabytych umiejętności tanecznych dzieci będzie zorganizowanego na terenie przedszkola pokazu dla społeczności przedszkolnej.
|