Plan zajęć o profilu aerobik - „Moje ciało”

Adresaci planu - 4-latki „Zajączki”

Osoba prowadząca: Renata Bartoszyk

WPROWADZENIE

Muzyka to pełen wyrazu i znaczenia ruch. W związku z tym najciekawszą formą wychowania muzycznego w przedszkolu są zajęcia i zabawy muzyczno - ruchowe. Są one w stanie pochłonąć każdy ładunek energii dziecka i optymalnie wykorzystać potrzebę jego wyżycia się, potrzebę aktywności, a jednocześnie dadzą dziecku najwięcej radości i satysfakcji. Głównym założeniem planu będzie obcowanie dzieci z muzyką, ruchem i tańcem. Aerobik - to sport przy muzyce, który kształtuje ogólna sprawność ruchową dziecka, rozbudza wrażliwość muzyczną i estetyczną, rozwija zamiłowanie do muzyki, tańca oraz potrzebę ruch. Udział w zajęciach jest dobrowolny, a zadaniem prowadzącego jest zainteresowanie dzieci i chęć uczestnictwa w gimnastyce rytmicznej.

Zajęcia profilowane „Moje ciało” - aerobik będą prowadzone w pierwszy i trzeci piątek miesiąca od godz. 13 do 14.

PODSTAWA PROGRAMOWA

1 Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; porozumiewania się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych

8/1 - uczestniczy w zbiorowym tańcu

5/4 - uczestniczy w zabawach ruchowych

5/1 - dba o swoje zdrowie

13/4 - rozróżnia stronę lewą od prawej

CELE PROGRAMU

CEL GŁÓWNY

Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

– rozwijanie zainteresowań tanecznych dzieci

– kształtowanie postaw prozdrowotnych

– nabywanie umiejętności wykonywania podstawowych kroków w tańcu i układach choreograficznych

– kształtowanie pamięci i percepcji wzrokowo- ruchowej

– integrowanie zespołu ćwiczącego

ZAŁOŻONE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

DZIECKO:

– docenia znaczenie aerobiku jako formy aktywności pozwalającej na utrzymanie i uzyskanie dobrej sprawności ruchowej

– rozwija poczucie rytmu i wiary we własne siły,/p

– zna i przestrzega zasad współdziałania w grupie

– obserwuje i wykonuje kroki pokazane przez nauczyciela

– jest zainteresowane zabawą przy muzyce

– wie że cieczenia to zdrowie

PROPONOWANY PLAN DZIAŁAŃ:

Organizacją każdego zajęcia będzie:

– rozgrzewka - ćwiczenia rozciągające

– zajęcia właściwe - układ ćwiczeń poznanych kroków

– ćwiczenia wyciszające - uspakajanie organizmu

WRZESIEŃ

– Pomoc rodziców (strój dla każdego dziecka)

– nauka podstawowego kroku - Step Touch (krok odstawczo-dostawny) i V Step (przeniesienie PN w prawo LN w lewo powrót do pozycji wyjściowej)

PAŹDZIERNIK

– połączenie podstawowego kroku z wymachem rąk na przemian

– nauka kroku Mambo (krok wykonany do boku - odstawienie PN do boku - obrót w prawo, ostawienie LN do boku obrót w lewo)

LISTOPAD

– połączenie kroku podstawowego Sep Touch, V-Step i Mambo

– nauka kroku KNEE UP- krok wykonany w przód ( przeniesienie PN w przód, uniesienie L kolana, powrót LN w tył, uniesienie P kolana, z jednoczesnym uniesieniem rąk ku górze

GRUDZIEŃ

– połączenie opanowanych kroków tanecznych nagrodzenie dzieci pochwałą, drobnymi emblematami

– nauka kroku GRAPEVIE (odstawianie PN do boku z jednoczesnym przeniesieniem na nią ciężaru ciała i klaśnięciem, dostawienie LN do P i w drugą tak samo zaczynając od LN)

STYCZEŃ

– połączenie kroków - STEP TOUCH,V STEP, MAMBO, KNNE UP, GRAPEVIE- próba zapamiętania kolejności

– zabawy i ćwiczenia dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci z zastosowaniem wybranego kroku przez dzieci sprawiającego najwięcej trudności dzieciom

LUTY

– nauka kroku Chassee (dwa szybki małe kroki w prawą i lewa stronę

– dodajemy krok - Pajacyka

MARZEC

– połączenie wszystkich poznanych kroków z dodaniem rąk i przyboru (butelki plastikowe)

– utrwalenie poznanego układu tanecznego z przestrzeganiem zasad współdziałania w grupie

KWIECIEŃ

– nauka kroku Duble Step - podwójny krok w bok w prawą i lewą stronę z wyskokiem w górę

– włączenie poznanego kroku w układ taneczny

MAJ

– Utrwalenie poznanego układu tanecznego,

– wychwycenie błędów popełnianych przez dzieci - korygowanie ich przez poprawne stawianie kroków oraz ich kolejności

CZERWIEC

– prezentacja układu tanecznego w środowisku przedszkolnym „Jedynkowe talenty”

EWALUACJA KOŃCOWA

     Naturalną formą ewaluacji będzie:
  • pozytywna opinia rodziców na temat zdobytych umiejętności dzieci (ankieta)
  • poziom zadowolenia dzieci ze wspólnych zabaw ruchowych,/li
  • podsumowaniem nabytych umiejętności tanecznych dzieci będzie zorganizowanego na terenie przedszkola pokazu dla społeczności przedszkolnej.

Ankieta dla rodzica dziecka uczęszczającego na zajęcia z aerobiku
Ankieta dla rodzica dziecka uczęszczającego na zajęcia z aerobiku
Wyrażenie zgody na realizację i udział dziecka w zajęciach
Wyrażenie zgody na realizację i udział dziecka w zajęciach