Wizja i misja

„Wszystko co naprawdę
trzeba wiedzieć, nauczyłem się
w przedszkolu, o tym jak żyć,
co robić, jak postępować,
współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
myśleć, marzyć, wyobrażać
sobie lepszy świat”
                                   Robert Fulghum




– „Każde dziecko w naszym przedszkolu jest radosne i bezpieczne.
Każde dziecko jest dla nas ważne!
Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane, bezpieczne, oraz pomożemy mu poznać siebie, swoją rodzinę, stać się samodzielnym i otwartym na świat”

– „W przedszkolu stworzono warunki do optymalnego indywidualnego rozwoju każdego z naszych dzieci, zgodnego z jego potencjałem, w oparciu o szeroko rozumianą integrację.

Rodzice są cennymi partnerami współodpowiedzialnymi za efekty i jakość pracy przedszkola.

Nasze przedszkole efektywnie współpracuje z lokalnym środowiskiem, wykorzystując ich możliwości do realizacji założonych celów.

Każdy nasz wychowanek zgadza się ze stwierdzeniem:
„Moje przedszkole to mój drugi dom, bo stawia na mnie, na moje szczęśliwe dzieciństwo i na mój wszechstronny rozwój”.

MISJA

Propagujemy ideę szeroko rozumianej integracji:
„Integracja jest naszą wspólną szansą, szansą tworzenia świata bardziej pokojowego, mniej rywalizacyjnego i mającego więcej miłości”.

NASZA MISJA:

– Wprowadzamy treści pozwalające kształtować postawy prorodzinne, patriotyczne i obywatelskie

– Dbamy o bezpieczeństwo dziecka i przeprowadzamy w tym temacie cykle zajęć

– Wspomagamy rozwój i edukację dzieci poprzez organizowanie i prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu: edukacji umysłowej, artystycznej, ruchowej oraz zabawę

– Współpracujemy z rodzicami, najbliższym środowiskiem, innymi przedszkolami, instytucjami usługowymi znajdującymi się na naszym osiedlu;

– Wprowadzamy innowacje pedagogiczne umożliwiające dzieciom nie tylko zapoznanie się z konkretną tematyką, ale dajemy szansę głębszego poznania i zrozumienia problemu w sposób będący dla dzieci atrakcją i urozmaiceniem zajęć;

– Kształtujemy czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne

– Przygotowujemy dzieci do życia wśród ludzi poprzez naukę pozytywnego myślenia, umiejętności pokonywania trudności i radzenia sobie z niepowodzeniami i ze stresem;

– Rozwijamy dziecięcą wyobraźnię, wrażliwość i aktywność twórczą poprzez zabawę oraz codzienne czytanie literatury dziecięcej, słuchanie muzyki, taniec, śpiew, oglądanie teatrzyków w TDK, wycieczki na wystawy plastyczne, koncerty;

– Przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki w szkole, kształtujemy gotowość dziecka do nauki czytania i pisania

– Naszym atutem jest doświadczona kadra, stale doskonaląca się po to, by dobrze służyć dzieciom.

Jesteśmy przedszkolem:

  • w którym dobro dziecka jest wartością najwyższą,
  • zapewniającym każdemu dziecku indywidualny rozwój w poczuciu własnej wartości,
  • dbającym o wszechstronny i harmonijny rozwój dziecka,
  • otwartym na potrzeby dzieci i ich rodziców,
  • przyjaznym rodzinie i bliskim młodemu człowiekowi, wspierającym rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej,
  • gotowym współpracować ze środowiskiem lokalnym - samorządem miasta, ośrodkami kultury i kościołem lokalnym,
  • stojącym na straży praw człowieka

MODEL ABSOLWENTA

Absolwent przedszkola na miarę swego wieku i potencjału rozwojowego jest:

Ciekawy świata, samodzielny, zaradny, co oznacza, że:

  • często zadaje pytania chcąc zaspokoić swą ciekawość
  • przejawia aktywność podejmując różne samodzielne zadania
  • osiągnął optymalny dla swego potencjału rozwojowego poziom wiedzy, umiejętności, sprawności

Rozważny, odpowiedzialny, co oznacza, że:

  • dba o swe zdrowie, higienę osobistą, wygląd
  • stara się respektować własne prawa i obowiązki w grupie i w rodzinie
  • pamięta, że jego prawa kończą się tam, gdzie zaczynają się prawa innych osób
  • zdaje sobie sprawę z konsekwencji różnych zachowań własnych i innych osób

Uczciwy, prawdomówny, co oznacza, że:

  • szanuje własność swoją i cudzą
  • nie kłamie

Grzeczny, szanujący innych, co oznacza, że:

  • zna i stosuje obowiązujące normy kulturalnego zachowania
  • nie używa brzydkich słów szanuje innych ludzi, ich odmienność /np. niepełnosprawność/

KOMPETENCJE ABSOLWENTÓW PRZEDSZKOLA W ZAKRESIE DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ

Dojrzałość społeczna

  • dobry poziom adaptacji
  • zdolność do nawiązywania prawidłowych relacji społecznych
  • samodzielność i aktywność
  • przestrzeganie norm współżycia, koleżeńskość

Odporność emocjonalna

  • zdolność do obdarzania uwagą i porozumiewania się w zrozumiały sposób /słuchają i wypowiadają się w różnych sytuacjach/
  • umiejętność pokonywania trudności
  • umiejętność znoszenia porażek i korygowania swego zachowania
  • podejmowanie zadań na swoją miarę i realizowanie ich do końca

Motywacja do nauki

  • rozbudzenie poznawcze, chęć do podjęcia nauki
  • zdolność odczuwania satysfakcji z samodzielnego wykonania zadań oraz z własnych osiągnięć
  • posiadanie wyobrażenia na temat obowiązków wynikających z roli ucznia

Opanowanie kluczowych umiejętności i sprawności decydujących o dojrzałości szkolnej dzieci w zakresie:

  • autoprezentacji własnej osoby i umiejętności
  • swobodnego wypowiadania się
  • analizy i syntezy wyrazów
  • percepcji wzrokowej
  • znajomości liter
  • umiejętności czytania
  • sprawnego liczenia
  • wykonywania prostych działań matematycznych
  • sprawności graficznej
  • sprawności ruchowej

UZASADNIENIE WYBORU KIERUNKU - WIZJI

  1. Potrzeba urozmaicania dotychczasowych form pracy z dzieckiem.
  2. Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
  3. Wyniki rozmów przeprowadzonych wśród rodziców, pracowników przedszkola, organów wspomagających przedszkole.
  4. Integracja całej społeczności przedszkolnej.
  5. Aktywność rodziców w życiu przedszkola.
  6. Potrzeba współpracy z domem rodzinnym

Zatwierdzona na posiedzeniu
Rady Pedagogicznej

dn. 27.08.2009 r.


Druk