Zapewniamy dobrze zorganizowane, ciekawe zajęcia prowadzone aktywizującymi metodami nauczania. Oprócz pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej prowadzonej w oparciu o Podstawę Programową i uzupełnianej przez inne programy (przedszkolny zestaw programów) oferujemy możliwość wyboru i uczęszczania na zajęcia takie jak:
OFEROWANE ZAJĘCIA
L.p. |
Rodzaj zajęć |
Cele zajęć |
1. |
ZAJĘCIA OPŁACANE PRZEZ RODZICÓW |
- język angielski dla chętnych dzieci |
Rozbudzanie zainteresowań językiem obcym |
- język francuski zgodnie z potrzebami rodziców |
- rytmika dla wszystkich dzieci | - Kształtowanie estetyki ruchu - Dbałość o postawę, swobodę |
2. |
ZAJĘCIA FINANSOWANE PRZEZ ORGAN PROWADZACY |
- zajęcia korekcyjne dla dzieci 6 letnich z wadami postawy | Wyeliminowanie wad postawy |
- religia dla dzieci 6-letnich | Rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań dzieci |
3. |
ZAJĘCIA FINANSOWANE PRZEZ NFZ |
- zajęcia z logopedą | Pomoc dzieciom mających trudności z wymową, w tym grupa integracyjna |
4. |
ZAJĘCIA O PROFILACH |
- muzyczno - tanecznym | Kształtowanie i rozwijanie zainteresowań w zakresie zainteresowań muzycznych i tanecznych |
- plastyczno - konstrukcyjnym | Ćwiczenia i zadania poszerzające i rozwijające doświadczenie w zakresie formy i wyrazu |
- teatralnym | Rozwijanie zainteresowań związanych z teatrem. Rozbudzanie kształcenia odbioru sztuki teatralnej |
- gra w warcaby | Rozwijanie logicznego myślenia, współzawodnictwa |
- tenis stołowy | Rozwijanie sprawności fizycznej |
• Wyżej wymienione zajęcia dodatkowe nie kolidują z zajęciami organizowanymi poza podstawą programową przedszkola, niektóre z nich są płatne przez rodziców, stanowią ofertę placówki zgodnie z wizją i misją placówki.
Zajęcia dodatkowe odbywają się raz lub dwa razy w tygodniu w danej grupie w zależności od wymaganych potrzeb.
Jako przedszkole z grupą dzieci niepełnosprawnych placówka rozpoczęła działalność we wrześniu 2003 r. Grupa integracyjna znajduje się w wolno stojącym budynku A posiadającym podjazd dla dzieci niepełnosprawnych.
Systematyczny udział dzieci w zajęciach prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego Veroniki Sherborne sprzyja prawidłowemu rozwojowi dziecka. Codzienna praca pokazała nam jak ważne jest wykorzystywanie różnorodnych metod i form pracy z dziećmi. Najlepsze efekty uzyskujemy stosując elementy wielu aktywnych metod, między innymi Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz, Kinezjologii Edukacyjnej Paula Denissona, Pedagogiki Marii Montessori, Edukacji Matematycznej Edyty Gruszczyk - Kolczyńskiej. Równolegle z pracą w grupie prowadzimy indywidualną terapię dzieci objętych wychowaniem i kształceniem integracyjnym.
Druk
|